יום חמישי, 8 במרץ 2018

מבוא

נושא העבודה שלנו הוא יוסף ויסמן, נצר אחרון. אדם ששרד את השואה ועלה לארץ מתוף ציונות גדולה להגן ולהלחם למען המדינה. בעבודה מפורט כל חייו מהולדתו עד מותו, מקומות שהיה בהם, פעילויות שפעל, איפה חי ואיפה מת.

שאלת החקר שלנו היא: מה מבין פעילויותיו של יוסף ויסמן, בחיים התרבותיים, הרוחניים והציוניים בוילנה בזמן המלחמה או השהייה במחנה העקורים לנדסברג, השפיעו על רצונו העז של יוסף ויסמן לעלות לארץ ישראל ולהגן על המדינה במלחמה.

בחרנו לעשות את העבודה שלנו בנושא נצר אחרון מכיוון שאנחנו מכירות בחשיבות הרבה ללמוד על קורבנות השואה, סבלם ובמיוחד אלו שהקריבו כל כך הרבה עבור מדינת ישראל. בנוסף, רצינו לעשות עבודת חקר שתפעל למען שימור זכרם של ניצולי השואה שהגיעו ארצה במיוחד לרגל ציון 70 שנה לעצמאות מדינת ישראל שאנו חוגגים השנה.

נצר אחרון הם ניצולי שואה שנותרו שריד אחרון ממשפחתם הגרעינית.(הורים, אחים, אחיות, בנים ובנות) שחוו על בשרם את אימת השואה בגטאות ובמחנות הריכוז בהשמדה,במנוסה ובמסתור, בשטחים שנכבשו עי הנאצים ובלחימה לצד אנשי המחתרות בשטחי הכיבוש הנאצי שעלו לארץ. בשנת מלחמת העולם השנייה או אחריה, לבשו מדים ונפלו במערכות ישראל. אנו מנציחים את חללי ״נצר אחרון״ בספר ״ספר יזכור״ ובאנדרטה לזכרם בירושלים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מבוא

נושא העבודה שלנו הוא יוסף ויסמן, נצר אחרון. אדם ששרד את השואה ועלה לארץ מתוף ציונות גדולה להגן ולהלחם למען המדינה. בעבודה מפורט כל חייו מ...